шаблоны joomla

top2

Πρόγραμμα Σπουδών

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:Μεθοδολογία της Έρευνας
και Ποσοτικές Μέθοδοι Ανάλυσης Δεδομένων (ΣΤ5 )
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ:
2 ώρες θεωρία + 2 ώρες εργαστήριο
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ:5
ΤΥΠΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΣΤ
ΕΠΙΠΕΔΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:Υποχρεωτικό
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑΚανένα

Σκοπός και στόχοι του μαθήματος

 

Το μάθημα έχει στόχο να βοηθήσει τους φοιτητές να αποκτήσουν τις βασικές γνώσεις και δεξιότητες που θεωρούνται απαραίτητες για:

  • Να κατανοούν και να ξεχωρίζουν τα χαρακτηριστικά και τους στόχους διαφορετικών ποιοτικών και ποσοτικών μεθόδων έρευνας.

  • Να είναι σε θέση να εκτιμούν και να αξιολογούν κατά πόσον η χρήση συγκεκριμένων μεθόδων διεξαγωγής έρευνας ανταποκρίνεται στους στόχους μιας ερευνητικής πρότασης.

  • Να σχεδιάζουν και να φέρουν σε πέρας βασικά ερευνητικά θέματα τα οποία 
    εντάσσονται στο τομέα της λογοθεραπείας και προάγουν την θεωρία και την εφαρμογή.

  • Να είναι σε θέση να σχεδιάζουν και να φέρουν σε πέρας μια ανάλυση ποσοτικών 
    δεδομένων κάνοντας χρήση του προγράμματος SPSS (Statistical Package for Social Sciences).

  • Να είναι σε θέση να παρουσιάζουν με κατανοητό τρόπο τα αποτελέσματα της
    ανάλυσης μιας ερευνητικής μελέτης.

Περιγραφή του μαθήματος 

 

Θεωρία: Εισαγωγή στην μεθοδολογία της έρευνας: ορισμός της επιστήμης, επιστημονική διαδικασία, επιστημονικά εργαλεία. Ερευνητική διαδικασία, μέθοδοι έρευνας, επιλογή θέματος, ορισμός ερευνητικού προβλήματος, στόχοι, υποθέσεις. Περιγραφική έρευνα: ερωτηματολόγια, σχεδιασμός, δοκιμασία. Κλίμακες: είδη, σχεδιασμός και επιλογή. Ερευνητική συνέντευξη: μη δομημένη, ήμι-δομημένη και δομημένη συνέντευξη. Ερευνητική παρατήρηση. Πειραματικοί σχεδιασμοί: αληθινό πείραμα και οιονεί πειραματικό σχέδιο. Έρευνας δράσης: σχεδιασμός, χαρακτηριστικά και εφαρμογές. Μελέτη περίπτωσης. Έλεγχος εγκυρότητας & αξιοπιστίας. Μέθοδοι επιλογής δείγματος δειγματοληπτικό σφάλμα. Δομή ερευνητικής πρότασης και μελέτης.
Εργαστήριο ποσοτικών μεθόδων και ανάλυσης δεδομένων: Εισαγωγική παρουσίαση του στατιστικού πακέτου SPSS, φάκελοι, παράθυρα, μεταβλητές και μετρήσεις. Κωδικοποίηση και εισαγωγή δεδομένων στο πρόγραμμα, έλεγχος σφαλμάτων και βασικών υποθέσεων ανάλυσης. Αρχική διερεύνηση των δεδομένων: συχνότητες, μέσες τιμές, crosstabs κ.α., βασικοί πίνακες και διαγράμματα. Chi-square: διαφορές μεταξύ δειγμάτων δεδομένων με συχνότητες. Συσχετίσεις μεταξύ δύο ή περισσοτέρων μεταβλητών. t-test, σύγκριση δύο δειγμάτων από συσχετιζόμενες ή μη συσχετιζόμενες τιμές. Ανάλυση διακύμανσης: ANOVA & ΜΑNOVA. Ανάλυση διακύμανσης: ANOVA & ΜΑNOVA. Διερευνητική παραγοντική ανάλυση (Exploratory Factor Analysis). Δείκτες αξιοπιστίας. Ανάλυση μη παραμετρικών δεδομένων. Παρουσίαση της ανάλυσης των αποτελεσμάτων. Παρουσίαση μελετών περίπτωσης ανάλυσης δεδομένων.

 

Βιβλιογραφία
      • Cohen, L., and L. Manion (1997) Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας.
        Αθήνα: Μεταίχμιο.
         
      • Howitt, D., and D. Cramer (1999) Computing Statistics with SPSS for Windows.London: Prentice Hall. 
      • Bogdan, R. C., and S. K. Biklen (2003) Qualitative Research for Education: An 
        Introduction to Theory and Methods.
         (4th Edition) Boston: Allyn and Bacon.

Αλλαγή γλώσσας

Ανακοινώσεις

Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες



e-classestudents2Netques