шаблоны joomla

top2

Πρόγραμμα Σπουδών

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:Εξειδικευμένα Θέματα Αφασιών και
συναφών Νευρογενών Διαταραχών (ΣΤ2)

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ:
4 ώρες θεωρία + 1 ώρα εργαστήριο
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ:7
ΤΥΠΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΣΤ
ΕΠΙΠΕΔΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:Υποχρεωτικό
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑΚανένα

Σκοπός και στόχοι του μαθήματος

 

  • Να γνωρίσουν οι φοιτητές τα θεωρητικά μοντέλα περιγραφής, αξιολόγησης,
    θεραπείας και αποκατάστασης των γνωστικών και μη νευρoγενών διαταραχών της επικοινωνίας.

  • Να είναι ικανοί οι φοιτητές να αναγνωρίσουν, να διαγνώσουν και να αξιολογήσουν 
    τους διάφορους τύπους γνωστικών και μη νευρογενών διαταραχών της επικοινωνίας.

  • Να είναι ικανοί οι φοιτητές να επιλέξουν, να οργανώσουν και να διεκπεραιώσουν 
    προγράμματα θεραπείας και αποκατάστασης σε περιπτώσεις με γνωστικές και μη νευρογενείς διαταραχές επικοινωνίας.

Περιγραφή του μαθήματος 

 

Νευρογενείς διαταραχές επικοινωνίας: Ορισμοί, τύποι, ιστορική θεώρηση, αιτιολογία, περιγραφή, συμπτωματολογία, διάγνωση και κατηγοριοποίηση. Ανασκόπηση των νευρογνωστικών μοντέλων των νευρογενών γλωσσικών διαταραχών επικοινωνίας. Μελέτη και αξιολόγηση νευρογενών γνωστικών λειτουργιών όπως, μνήμη, αντίληψη, προσοχή, μάθηση, οργάνωση νόησης, συμπερασματική σκέψη και επίλυση προβλημάτων. Τεχνικές αποκατάστασης των γνωστικών νευρογενών διαταραχών επικοινωνίας. Σχεδιασμός και διαμόρφωση θεραπευτικού υλικού. Κρανιοεγκεφαλική κάκωση: περιγραφή, αξιολόγηση, διαφοροδιάγνωση, αποκατάσταση και προγράμματα θεραπείας. Αννοιες: περιγραφή, τύποι, αξιολόγηση, διαφοροδιάγνωση, αποκατάσταση και προγράμματα θεραπείας. Γλωσσικές διαταραχές σε επίκτητες εκφυλιστικές νευρολογικές παθήσεις, όπως Νόσος του Πάρκινσον, Σκλήρυνση κατά Πλάκας, Όγκοι , νεοπλάσματα. Περιγραφή, τύποι, αξιολόγηση, διαφοροδιάγνωση, αποκατάσταση και προγράμματα θεραπείας. Διαταραχές επικοινωνίας σε ψυχιατρικές παθήσεις. Διεπιστημονική ομάδα και παρέμβαση στις νευρογενείς διαταραχές επικοινωνίας. Ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις και συμβουλευτική του ατόμου και του οικογενειακού περιβάλλοντος.

 

Βιβλιογραφία
      • Murdoch, B. (1990) Acquired Speech and Language Disorders: A Neuroanatomical and Functional Neurological Approach. Chapman & Hall.[Επιμέλεια μετάφρασης στην Ελληνική: Μ. Καμπανάρου. Αθήνα: Εκδόσεις Ιων.] 
      • Brookshire, R. (2003) Introduction to neurogenic Communication Disorders. (6th 
        Edition). St Louis Missouri: Mosby.
         
      • France, J. & S. Kramer (2001) Communication and Mental Illness: Theoretical and Practical Approaches. Philadephia: Taylor & Francis. 
      • Maxim J (1994) Language and the elderly. London: Whurr Publishers.  
      • McDonald S., L. Togher & C. Code (2000) Communication Disorders Following 
        Traumatic Brain. 
        Hove Sussex, UK: Psychology Press
         
      • Riddoch, M.J. & G.W. Humphries (1994) Cognitive neuropsychology and cognitive rehabilitation. Hove Sussex, UK: LEA Publishers.

 

      • Worrall L., & J. Hickson (2003) Communication Disability in Aging: Prevention to Intervention. San Diego, CA: Singular Publications

Αλλαγή γλώσσας

Ανακοινώσεις

Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες



e-classestudents2Netques