шаблоны joomla

top2

Πρόγραμμα Σπουδών

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:Αφασίες και
Συναφείς Διαταραχές (Ε5)
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ:
3 ώρες θεωρία + 1 ώρα εργαστήριο
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ:6
ΤΥΠΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:Ε
ΕΠΙΠΕΔΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:Υποχρεωτικό
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑΝευρολογία [Γ1],
Σύνταξη της Ελληνικής [Δ1]

Σκοπός και στόχοι του μαθήματος

 

Να αποκτήσουν οι φοιτητές:

  • Να γνωρίζουν οι φοιτητές τα θεωρητικά μοντέλα περιγραφής, αξιολόγησης, 
    θεραπείας και αποκατάστασης των επίκτητων αφασιών και συναφών διαταραχών λόγου και επικοινωνίας.

  • Να είναι ικανοί οι φοιτητές να αναγνωρίσουν, να διαγνώσουν και να αξιολογήσουν 
    τους διάφορους τύπους επίκτητων αφασιών και συναφών διαταραχών λόγου και επικοινωνίας.

  • Να είναι ικανοί να επιλέξουν, να οργανώσουν και να διεκπεραιώσουν προγράμματα θεραπείας και αποκατάστασης σε περιπτώσεις επίκτητων αφασιών και συναφών διαταραχών λόγου και επικοινωνίας.

Περιγραφή του μαθήματος 

 

Ορισμοί της αφασίας και των συναφών διαραχών, τύποι αφασίας. Ιστορική θεώρηση, αιτιολογία, περιγραφή, συμπτωματολογία, διάγνωση και κατηγοριοποίηση της αφασίας βασισμένη στο μοντέλο του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας. Νευρολογία της αφασίας. Τοπολογία και τρόποι απεικόνισης της εγκεφαλικής βλάβης στη αφασία. Θεωρίες και μηχανισμοί πλαστικότητας του εγκέφαλου και επαναφοράς λειτουργίας στην αφασία. Αρχές και τρόποι αξιολόγησης στην αφασία με σταθμισμένα και μη σταθμισμένα τεστ. Αρχές θεραπείας και παρέμβασης. Διαταραχές ακουστικής κατανόησης (μοντέλα, αξιολόγηση και διάγνωση, θεραπεία και αποκατάσταση). Διαταραχές κατονομασίας (μοντέλα, αξιολόγηση και διάγνωση, θεραπεία και αποκατάσταση). Διαταραχές ανάγνωσης και γραφής – επίκτητες δυσλεξίες και δυσγραφίες (μοντέλα, αξιολόγηση και διάγνωση, θεραπεία και αποκατάσταση). Διαταραχές στην επεξεργασία προτάσεων στην αφασία (μοντέλα, αξιολόγηση και διάγνωση, θεραπεία και αποκατάσταση). Πραγματολογικές διαταραχές και διαταραχές στο διάλογο και στη συζήτηση. Η Λειτουργική άποψη της αποκατάσταση της αφασίας. Ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις της αφασίας στον άτομο και την οικογένεια του. Το κοινωνικό μοντέλο της αποκατάστασης της αφασίας. Βλάβη Δεξιού Ημισφαιρίου. Διαφοροδιάγνωση αφασίας και συναφών διαταραχών λόγου και επικοινωνίας.

 

Βιβλιογραφία
      • Παπαθανασιου, Η. (2002) Σημειώσεις:Αφασίες και συναφείς διαταραχές λόγου.ΤΕΙ Πατρών. 
      • Papathanasiou, I. & R. de Blesser (2003) The Sciences of aphasia: From therapy to theory, Oxford: Elsevier. 
      • Papathanasiou, I. (2000) Acquired Neurogenic Communication Disorders: A Clinical Perspective. London: Whurr Publishers. 
      • Chapey, R. (2001) Language intervention strategies in aphasia and related 
        neurogenic communication disorders. 
        Baltimore: Lippincott Williams and 
        Wilkins Publications.
          
      • Hillis, A. (2002) The handbook of adult language disorders. Sussex UK: Psychology Press, Hove 
      • Brookshire, R. (2003) Introduction to neurogenic Communication Disorders. (6th 
        Edition). St Louis Missouri: Mosby.

Αλλαγή γλώσσας

Ανακοινώσεις

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Prev Next

Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες



e-classestudents2Netques