шаблоны joomla

top2

Πρόγραμμα Σπουδών

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:Διαγνωστικά Θέματα
Λογοπαθολογίας (Δ6)
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ:
3 ώρες θεωρία + 2 ώρες εργαστήριο
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ:5
ΤΥΠΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:Δ
ΕΠΙΠΕΔΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:Υποχρεωτικό
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑΚανένα

Σκοπός και στόχοι του μαθήματος

Στόχος του μαθήματος είναι να αποκτήσουν οι φοιτητές τις απαραίτητες γνώσεις ως προς:

  • Την ορολογία, τις αρχές, τους σκοπούς και τις μεθόδους της διαδικασίας 
    Αξιολόγησης.

  • Τις διαφορετικές προσεγγίσεις στην αξιολόγηση των επικοινωνιακών διαταραχών.

  • Τη λήψη και καταγραφή δειγμάτων ομιλίας/λόγου από παιδιά και ενήλικες καθώς και την αξιολόγηση της μη-λεκτικής επικοινωνίας.Τα διαγνωστικά τέστ λογοθεραπείας που είναι επισήμως προσαρμοσμένα στην Ελληνική πραγματικότητα καθώς και τεστ που χρησιμοποιούνται σε άλλες χώρες.

  • Την εφαρμογή των τρόπων αξιολόγησης και της ανάλυσης των αποτελεσμάτων, και τις εκθέσεις αξιολόγησης λογοθεραπείας

Περιγραφή του μαθήματος 

 

 Βασικοί όροι που σχετίζονται με την διάγνωση (διαγνωστικό, εκτίμηση, αξιολόγηση).
Θεωρητικά μοντέλα αξιολόγησης, όπως, το Ιατρικό/ Αιτιολογικό μοντέλο που βασίζεται στης ποσοτικές και ποιοτικές πληροφορίες του ασθενούς, το Περιγραφικό-Αναπτυξιακό μοντέλο που δίνει έμφαση στην περιγραφή της συμπεριφοράς του ασθενούς απέναντι στα προβλήματά του, παρά στην αιτιολογία του προβλήματος, και το Συστηματικό-Συλλογικό μοντέλο που δίνει βάρος στην οικογένεια και την κουλτούρα του ασθενούς. 
Διαφοροποίηση μεταξύ διεπιστημονικών ομάδων (ομάδων οι οποίες απαρτίζονται από διαφορετικές ειδικότητες) και ομάδων ειδικότητας (ομάδων που απαρτίζονται μόνο από λογοθεραπευτές, οι οποίοι εξειδικεύονται στο υπάρχον πρόβλημα).
Οι ιδιαιτερότητες των προβλημάτων επικοινωνίας στην παιδική ηλικία και στους ενήλικες καθώς και η αξιολόγηση και διάγνωση των προβλημάτων επικοινωνίας σε παιδιά και ενήλικες. Προβλήματα λόγου, άρθρωσης φωνής, κατάποσης, γνωστικών διαταραχών, τραυλισμού, και τα σταθμισμένα διαγνωστικά τεστ που είναι επισήμως προσαρμοσμένα στην Ελληνική πραγματικότητα καθώς τεστ που χρησιμοποιούνται σε άλλες χώρες/γλώσσες. 
Εφαρμογή των παραπάνω τρόπων αξιολόγησης και της ανάλυση των αποτελεσμάτων που προκύπτουν από αυτές. 
Εργαστήριο
Κατάρτιση των φοιτητών σε ανιχνευτικά διαγνωστικά εργαλεία (τεστ) ομιλίας, λόγου και ακοής, σε τεστ αξιολόγησης μαθησιακών διαταραχών, σε τεστ αξιολόγησης διαταραχών της επικοινωνίας (κυρίως φωνολογικών, γλωσσικών, ροής της ομιλίας, απραξίας, δυσαρθρίας, αφασίας, δυσφαγίας και φωνής) που παρουσιάζονται σε παιδιά και ενήλικες, καθώς και στην ανάπτυξη και εφαρμογή του κατάλληλου θεραπευτικού προγράμματος
.

 

Βιβλιογραφία
      • Καμπανάρου Μ. (1998) Κλίμακες Αξιολόγησης Γλωσσικής Ανάπτυξης. ΤΕΙ Πάτρας. 
      • Paul, R. (2002). Introduction to clinical methods in communication disorders (pp. 43-158). Baltimore: Paul H. Brookes Publishing Co. 
      • Tοmblin, J. Β. (2000). ‘Perspectives on Diagnosis’. In J. B. Tomblin & D. C. Spriestersbach (Eds.), Diagnosis in speech- language pathology (2nd Edition).(pp.2-33). San Diego, CA: Singular Publishing Group.

Αλλαγή γλώσσας

Ανακοινώσεις

Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες



e-classestudents2Netques