шаблоны joomla

top2

Πρόγραμμα Σπουδών

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:Γνωστική Ψυχολογία (Β2)
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ:
4 ώρες θεωρία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ:5
ΤΥΠΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:Β
ΕΠΙΠΕΔΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:Υποχρεωτικό
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑΚανένα

Σκοπός και στόχοι του μαθήματος

  • Να αντιληφθούν οι φοιτητές το νέο τρόπο θεώρησης και προσέγγισης της γνώσης με την παρουσίαση του Μοντέλου της Επεξεργασίας των Πληροφοριών ως του 
    κυρίαρχου πλαισίου για τη μελέτη των γνωστικών λειτουργιών.

  • Να εξοικειωθούν με τις σημαντικότερες έννοιες της Γνωστικής Ψυχολογίας 
    (αντίληψη, μνήμη, λύση προβλημάτων) αποκτώντας σφαιρική γνώση του αντικειμένου μελέτης της.

  • Να μπορούν να εκφράσουν γνώμη σχετικά με τα πλεονεκτήματα και τα 
    μειονεκτήματα διαφορετικών μεθοδολογιών και πειραματικών σχεδιασμών.

  • Να επανατοποθετηθούν τα προβλήματα της γνώσης σε νέα βάση με αποτέλεσμα να δοθεί νέος προσανατολισμός στη μελέτη της μάθησης, της αναγνωστικής λειτουργίας, της κατανόησης της γλώσσας και γενικά τον τρόπο απόκτησης της γνώσης.

Περιγραφή του μαθήματος 

 

Αντικείμενο της Γνωστικής Ψυχολογίας, πεδία έρευνας, βασικές μεθοδολογικές αρχές. Κριτική προσέγγιση του συμπεριφοριστικού προτύπου.Ανάλυση του Μοντέλου Επεξεργασίας των Πληροφοριών. Η Αντίληψη:Τα αντιληπτικά φαινόμενα στην καθημερινή ζωή. Η διαδικασία επεξεργασίας από κάτω προς τα επάνω και αντίστροφα. Μνήμη: Μοντέλα μνήμης. Βραχύχρονη μνήμη (χαρακτηριστικά δομικά στοιχεία, γνωστικές διαδικασίες ελέγχου όπως οργάνωση, συγκράτηση, ανάσυρση). Μακρόχρονη μνήμη (χαρακτηριστικά δομικά στοιχεία). Λήθη: υποθέσεις σχετικές με το διαθέσιμο των πληροφοριών, υποθέσεις σχετικές με την αντικατάσταση παλαιότερων πληροφοριών, παθολογικές καταστάσεις. Λήθη και σχολική τάξη, τεχνικές, εκπαιδευτικο-διδακτικές εφαρμογές (ανάπτυξη και καλλιέργεια αισθητηριακών συστημάτων, βελτίωση της προσδιοριστικής τάσης). Προσοχή: α. Εννοια και σημασία β. Ενδοατομικοί και προσωπικοί παράγοντες. Κριτική σκέψη: Ουσιαστικά στοιχεία της κριτικής σκέψης- Ειδικά προγράμματα - Μεθοδικοδιδακτικές ενέργειες ανάπτυξης της κριτικής σκέψης..

 

Βιβλιογραφία
      • Κολιάδη, Ε.(2002) Γνωστική Ψυχολογία, Γνωστική Nευροεπιστήμη και Eκπαιδευτική Πράξη. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. 
      • Κωσταρίδου - Ευκλείδη, Α.(1992) Γνωστική Ψυχολογία. Θεσσαλονίκη: Art of Text. 
      • Πόρποδας, Κ.(1993) Γνωστική ψυχολογία. 2/2, Θέματα ψυχολογίας της γλώσσας, λύση προβλημάτων. Αθήνα 
      • Flavell, J.(1995) Cognitive development. New York: Prentice-Hall.  
      • Cowan, N. (1995) Attention and memory : an integrated framework. New York: Oxford University Press 
      • Gruneberg, M. (1988) Practical aspects of memory: current research and issues.Chichester: John Wiley & Sons.

Αλλαγή γλώσσας

Ανακοινώσεις

Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες



e-classestudents2Netques