шаблоны joomla

top2

Πρόγραμμα Σπουδών

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:Εξελεκτική Ψυχολογία (Α2)
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ:
4 ώρες θεωρία 
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ:4
ΤΥΠΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:Α
ΕΠΙΠΕΔΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:Υποχρεωτικό
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑΚανένα
Σκοπός και στόχοι του μαθήματος
      • Να προσφέρει μια επαρκή εισαγωγή στις αρχές που διέπουν την ανάπτυξη του 
        ανθρώπου.
      • Να προσφέρει μια ανασκόπηση των πρόσφατων εξελίξεων στη θεωρία και την
        έρευνα για την ανθρώπινη ανάπτυξη από τη σύλληψη μέχρι το θάνατο.
      • Να αποκτήσουν οι φοιτητές γνώση των βιοσωματικών, γνωστικών, συναισθηματικών 
        και κοινωνικών παραμέτρων της ανάπτυξης του ανθρώπου σε όλες τις περιόδους της ζωής.
      • Να αποκτήσουν οι φοιτητές κριτικό τρόπο σκέψης ως προς το μείζον ζήτημα της 
        εξελικτικής ψυχολογίας ‘κληρονομικότητα-περιβάλλον’.
      • Να είναι ικανοί οι φοιτητές να εκτιμούν και να κατανοούν τις αναπτυξιακές ανάγκες 
        της πελατείας τους στην μελλοντική εξάσκηση του επαγγέλματός τους.
      • Να εξοικιωθούν οι φοιτητές με τις επιστημονικές μεθόδους έρευνας της εξελικτικής
        ψυχολογίας καθώς και με τη δεοντολογία και τις ηθικές δεσμεύσεις των ψυχολογικών ερευνών. 

 

Περιγραφή του μαθήματος 

 

Ιστορική αναδρομή. Γενικές αρχές ανάπτυξης. Παράγοντες ανάπτυξης: Ωρίμανση-Μάθηση. Μέθοδοι έρευνας, δεοντολογικά προβλήματα. Σύγχρονες θεωρητικές κατευθύνσεις: Περιγραφική–Γενετική κατεύθυνση, Συμπεριφοριστική κατεύθυνση (Watson, Skinner, Bandura), Ψυχαναλυτική θεωρία του Freud, Γνωστική-Γενετική θεωρία του Piaget, Βιοκοινωνική θεωρία του Erikson και Κοινωνικοπολιτισμική θεωρία του Vygotsky. 
Προγεννητική και Ενδομήτρια/Περιγεννητική περίοδος: Σύλληψη. Χρωμοσώματα ως φορείς κληρονομικότητας. Ανωμαλίες. Ανάπτυξη εμβρύου. Κίνδυνοι κύησης. Τοκετός.
Βρεφική ηλικία: Σωματοκινητική ανάπτυξη. Βιολογικές ανάγκες βρέφους. Αισθητηριακή, νοητική, γλωσσική ανάπτυξη. Σημασία πρώτων εμπειριών. Προσκόλληση.
Προσχολική ηλικία:. Ψυχοκινητική ανάπτυξη. Παιδικές ασθένεις/ατυχήματα. Γλωσσική ανάπτυξη. Προσυλλογιστική σκέψη. Αυτονομία. Διαφοροποίηση φύλου. Παιδικό παιχνίδι, επιθετικότητα και φόβοι. Επιδράσεις οικογένειας.
Σχολική ηλικία: Βιοσωματική και γλωσσική ανάπτυξη. Συλλογιστική σκέψη. Ψυχομετρικές κλίμακες νοημοσύνης. Μνήμη. Δημιουργική σκέψη. Κοινωνική αλληλεπίδραση στο σχολείο. Ανάπτυξη ηθικότητας.
Εφηβική ηλικία: Σωματική ανάπτυξη. Ωρίμανση γενετήσιας λειτουργίας. Γλωσσική και νοητική ανάπτυξη. Περίοδος τυπικών λογικών ενεργειών. Ψυχοκοινωνική ανάπτυξη. Διαμόρφωση ταυτότητας. Ώριμη ηλικία: Βιοσωματικές, νοητικές, συναισθηματικές και κοινωνικές αλλαγές. Εργασία. Γάμος. Γονεϊκός ρόλος. 
Τρίτη ηλικία: Βιοσωματικές, νοητικές, συναισθηματικές και κοινωνικές αλλαγές. Συνταξιοδότητση. Θάνατος. Πένθος.
Βιβλιογραφία
 
      • Παρασκευόπουλος, Ι. Ν. (1985) Κείμενα Εξελικτικής Ψυχολογίας. 4 τόμοι. 

      • Tucker, N. (1999) Εφηβεία, Ωριμότητα και Τρίτη Ηλικία. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα

      • Βοσνιάδου, Σ. (1992) Κείμενα Εξελικτικής Ψυχολογίας. 3 τόμοι. Αθήνα: Gutenberg

      • Cohen, D. (2001) How the Child’s Mind Develops. Los Angeles: Sage Publications

      • Δημητρίου-Χατζηνεοφύτου, Λ (2000) Τα 6 Πρώτα χρόνια της Ζωής. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα

      • Dowling, M. (2000) Young Children’s Personal, Social and
        Emotional Development. New York: Paul Chapman Publishing

      • Lefrancois, G. (1991) Of Children: An Introduction to Child Development. Ca: Wadsworth

      • Murray, L. & Andrews, L. (2000) Τα Βρέφη δεν είναι Μωρά.Ο κοινωνικός κόσμος του Βρέφους. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.

      • Salkind, N. J. (1985) Θεωρίες Ανθρώπινης Ανάπτυξης. Αθήνα: Πατάκης

      • Seifert, K. L. & Hoffnung, R. J. (1994) Child and Adolescent Development.Boston: Houghton Mifflin

      •  Thomas, R. M. (1999) Human Development Theories. San Fransisco: Sage Publications

      • Valsiner, J. (2000) Culture and Human Development. Los Angeles: Sage Publications

Αλλαγή γλώσσας

Ανακοινώσεις

Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες



e-classestudents2Netques